Bezlepková a supervýživná alternativa pečiva? Zkuste tento můj delikátní a rychlý recept na semínkový chleba… garantuji Vám, že nebudete litovat!

S jednotlivými poměry surovin a konzistencí chleba jsem podnikala mnoho pokusů. Nakonec nám doma nejvíce zachutnala varianta, ve které jsem si namlela většinu surovin a celých semínek a ořechů jsem do těsta přidala jen dvě hrsti. Pokud máte doma vysokorychlostní mixér (třeba jako my naši G 21) nebo elektrický mlýnek, neváhejte a také si semínka a ořechny namelte, chléb bude opravdu lepší…

Recept

Postup

Většinu semínek a ořechů si nameleme v mixéru. Ořechovo-semínkovou drť smícháme s vajíčky, nasekanou cibulkou a najemno nastrouhanou mrkví, přidáme olej, sůl, kmín a zbývající část semínek a ořechů (kterou jsme si v úvodu nenamleli). Důkladně promícháme, pokud by se nm zdála směs moc „tekutá“, přidáme navíc 1-2 lžíce chia semínek. Těsto pečeme ve formě na biskupský chlebíček (ideálně s pečícím papírem) 1 hodinu při 180 st. Po vychladnutí krájíme, dlouhodobě lze chleba uchovávat na plátky nakrájený v mrazáku. Dobrou chuť


Paleo bread – Recipe: 4 eggs, 1 carrot, 1 spring onion, 3 tablespoons of olive oil, 1 teaspoon caraway, 1.5 teaspoons of Himalayan salt ,200 g of almonds, 100g of pumpkin seeds, 150g of sunflower seeds, 100g of linseed,  chia seeds

Comments

comments